Je kan jouw banden zoeken aan de hand van de gegevens van je auto of aan de hand van de bandenmaat. Laat je begeleiden door onze instructievideo's.
205 = de breedte van de band in millimeter
55 = de verhouding tussen de hoogte en de breedte van de band
16 = de diameter van de velg in inches
91 = de code voor de belastingsindex
V = de code voor de snelheidsindex
Meer info over de snelheids- en belastingindex vind je hier
De banden zijn onlosmakelijk gekoppeld aan jouw wagen. En ze zijn ook onmiddellijk beschikbaar omdat we ze bewaren in ons eigen bedrijfsgebouw.
Meer toelichting vind je in deze nota over ons bandenhotel.
Belangrijke informatie over veiligheidsbouten
Laat ons een handje helpen in jouw keuze. In dit artikel lees je meer over het verschil tussen beide bandentypes.
Om het comfort voor autobestuurder én passagiers te verhogen, worden nieuwe technologieën toegevoegd aan banden
Niet elke band is standaard uitgerust met deze technologieën. Vraag er dus naar als je op zoek bent naar nieuwe banden.
Vele wagens hebben geen reservewiel meer aan boord. Een lekke band is dan ook niet snel vervangen. Met banden die zijn uitgerust met Runflat- of Seal Inside-technologie rij je ongestoord verder met een lekke band tot bij je bandenspecialist.
Hier vind je een gouden tip om de levensduur van je banden te verlengen
De toekomst begint nu. Kijk maar eens welke innovaties er in de bandensector op stapel staan
Autorijden zal nóg comfortabeler worden.
Er is maar 1 juist antwoord: "dat hangt er vanaf". Dat komt omdat er in het dagelijkse verkeer veel variabelen zijn die een invloed hebben op het aantal te rijden kilometers.
Dat is het wettelijke minimum van de profieldiepte van een band. Voor een optimale veiligheid is het echter aan te bevelen om niet zo lang te wachten met de vervanging van de banden. Hoe dat zit, lees je in deze nota.
Er zijn 3 goede manieren om het bandenprofiel te meten. Fiche bandenprofiel
In vele gevallen moet een lekke band niet vervangen worden. Meestal volstaat een herstelling. Let wel, de demontage van de band is noodzakelijk om te kunnen nakijken of de band aan de binnenzijde niet onherstelbaar beschadigd is.
Om een volledige herstelling te verzekeren, vulcaniseren we reparatiemateriaal aan de binnenzijde van de band. Op een half uur is een gaatje helemaal gedicht waardoor er geen lucht meer kan ontsnappen. Zo ben je snel en goedkoop weer veilig onderweg.
Herstellen kan echter niet altijd.
Wat controleert de autokeuring aan je banden? Waar moeten de banden van je wagen aan voldoen?
Er zijn enkele aandachtspunten:
klik door naar 'banden en de autokeuring' voor meer info
Wij volgen de raad van Michelin en adviseren om de nieuwe banden op de achteras te monteren. Waarom je 2 nieuwe banden beter op de achteras legt, lees je hier.
Europese richtlijnen hebben een invloed op de banden die je koopt. En ook als je de aanschaf van aluminium velgen overweegt, zal je bandenspecialist wijzen op de mogeljike verplichting van sensoren die de bandendruk opvolgen.
De meest recente beslissingen zijn die over het bandenlabel en de TPMS sensoren.
Lees er hier meer over